Selecteer een blokje en sleep naar de juist plaats.
 
Klik op een blokje en klik op de plaats waar het moet komen.
 
Herschik de delen van de foto zo dat de foto correct wordt gemaakt.
Het aantal stappen dat je hiervoor nodig hebt wordt geteld!!
 
Stel eerst de snelheid in waarmee de blokjes zullen vallen:
Druk op START en bestuur de blokjes met de pijltjestoetsen:
Uw prestaties lees je in:
Probeer het bord leeg te spelen door met de peg over een andere peg te springen.
De peg waar je over springt wordt verwijderd. Als er meerdere mogelijkheden zijn,
kies dan zelf welke zet je wil doen.
Je bent gewonnen als er maar 1 peg overblijft.
(De beste oplossing is met die laatste in het midden).
 
Tijdens het spel komen er vanuit alle richtingen letters naar het centrum.
Daar staat een rood bolletje.
Het is de bedoeling dat je de letters die je ziet op je klavier typt.
Telkens je een juiste letter typt, zal deze in een explosie verdwijnen.
Zodra één letter het centrum raakt is de beurt voorbij.
Je krijgt 10 beurten (levens). Voor elke beurt zie je links het aantal weggewerkte letters.
Via de blauwe knop kan je bepalen of het spel hoofdlettergevoelig is.
De bedoeling van dit spel is om 5 schepen tot zinken te brengen, met het aantal schoten dat bij het begin wordt toegekend....
Het speelbord telt 100 vakjes: klik op een vakje en je krijgt ofwel water ofwel een deel van een schip te zien. Als alle delen van het schip zijn geraakt, verschijnt in het overzicht het gezonken schip in het rood. Je bent gewonnen als je alle 5 de schepen hebt gekelderd. Je versliest als het je niet lukt met het aantal toegelaten schoten.
Opgelet!!! Schepen mogen aan elkaar grenzen, en mogen ook de kant raken of langs de kant liggen.
Alvorens te spelen moet je klikken op Start: dan worden de schepen geplaatst.
Nu kan je spelen zaoals hierboven aangegeven. Op het einde krijg je een boodschap, in functie van je speelresultaat.
Je kan dan op de knop Oplossing klikken om te zien waar de gemiste schepen lagen, en weer voorafaan beginnen, door op de knop Herbegin te klikken en vervolgens weer op Start.
Met Niveau bepaal je het aantal schoten dat je zal mogen afvuren: een beginner krijgt er natuurlijk meer dan een expert.
Het Geluid kan je aan of afzetten: hou er rekening mee dat geluid op een webpagina traag overkomt: je moet dus telkens wachten op het geluid alvorens weer te klikken.
Je kan de instellingen enkel aanpassen voor je de start hebt geklikt... dus niet tijdens het spel.
Veel speelplezier...
Men speelt met schijfjes met 8 verschillende kleuren. Er wordt een kleurcombinatie van 4 verschillende kleuren verborgen.
Het is de bedoeling deze combinatie te achterhalen in maximaal tien zetten.
Elk zet bestaat uit het plaatsen van 4 schijfjes met verschillende kleur. Dan wordt gespeeld en het resultaat wordt weergegeven met witte en zwarte schijfjes:
Men moet eerst een combinatie laten aanmaken door op de knop START te klikken. Er verschijnen dan in de linkerkant van het speelbord 4 vraagtekens die de combinatie verbergen.
Vervolgens moet men vier schijfjes plaatsen in een vakje van de kolom die aan de beurt is: men klikt op een schijfje in de kleurkiezer en vervolgens in een vakje in de juiste kolom op het speelbord om het te plaatsen.
Bij de eerste beurt dus in de eerste kolom enzoverder...
Heeft men de kleur al gebruikt, dan volgt een foutboodschap.
Om de zet te laten valideren klikt U op de knop SPEEL. Dan komt bovenaan de kolom een aantal zwarte en witte schijfjes die het resultaat weergeven. Of indien U de juiste combinatie heeft achterhaald wordt de oplossing getoond en krijgt U een boodschap die het aantal zetten vermeldt. Zo blijft men verder spelen. Men kan gebruik maken van de informatie van alle vorige zetten om de mogelijkheden te elimeneren...
Het is mogelijk op een bepaald moment de schijfjes van de actuele zet terug te plaatsen door op de knop ZET HERDOEN te klikken. Wie niet tot het einde wil gaan kan ook op de knop OPLOSSING klikken om de verborgen combinatie te zien.
In deze versie spelen we met 4 schijfjes, te kiezen uit 8 kleuren die maar 1 keer mogen voorkomen in de oplossing.
 
Klik met de linker muisknop op de paarse kogel, sleep dan naar links en naar beneden.
Hoe langer de rode lijn, hoe sneller de kogel zal vliegen.
De hoek bepaalt de richting van het schot.
Laat los en het schot wordt afgevuurd.
Je moet mikken op één van de blauwe bommen, maar let op, het wordt geen rechte lijn,
wel een valparabool.
Als je een bom raakt volgt een explosie.
Als je ze alle 4 hebt afgeschoten is het "GAME OVER".
 
De gele bal zal onmiddelijk beginnen botsen.
Je kan eerst nog een aantal instellingen doen:
Dan klik je op de knop START en kan je de paddel verschuiven met de pijltjestoetsen Links en Rechts.
Als je bal met de paddle mist, verlies je een leven.
Als alle levens op zijn is het GAME OVER.
 
Het is de bedoeling om 4 opeenvolgende schijfjes op een rij, kolom of diagonaal te krijgen.
Het spel is voor 2 spelers. In deze versie speel jij met de rode schijfjes tegen de computer die met de gele speelt.
Beweeg met de muis naar de juiste kolom en klik met de linker muisknop. De zet van de computer volgt direct.
De winnar krijgt een boodschap.
 
De bedoeling van dit spel is om al de tegels van het spelbord in dezelfde kleur te krijgen. Je klikt op een tegel en alle aangrenzende tegels en de tegel zelf veranderen van kleur. Het kan relatief gemakkelijk met 2 kleuren. Het kan ook met 3 of 4 kleuren: de kleur schuift dan op in een vaste volgorde. Maar zeker met 4 kleuren zal je al goed moeten geoefend hebben.
Je klikt op de knop "Nieuw spel" en de tegels worden klaargezet met de toegelaten kleuren. Dan klik je op de tegel die je van kleur wil doen veranderen. Als uiteindelijk alle kleuren gelijk zijn heb je gewonnen en verschijnt de verlossende boodschap
Het aantal kleuren kan je instellen op 2 (Rood en Geel), 3 (Rood, Geel enGroen ) of 4 ( Rood, Geel, Groen enBlauw). Het spreekt voor zich dat de moeilijkheidsgraad samengaat met het aantal kleuren.
Veel speelplezier...