Deze spelen zijn bedoeld voor PC, sommige ook tablet, maar niet voor smartphone.
Onmiddellijk spelen
Onmiddelijk Spelen
 
Handleiding Schuifpuzzel
Herschik de delen van de foto zo dat de foto correct wordt gemaakt.
Het aantal stappen dat je hiervoor nodig hebt wordt geteld!!
Onmiddellijk spelen
Onmiddelijk Spelen
 
Handleiding Blokjes
Stel eerst de snelheid in waarmee de blokjes zullen vallen:
- Links: 100 msec is heel snel.
- Rechts: 1500 msec is heel traag.
- Tussenin: 500 msec is de normale snelheid.
Druk op START en bestuur de blokjes met de pijltjestoetsen:
- Links: blokje schuift een vakje naar links.
- Omhoog: het blokje verandert van oriëntatie.
- Rechts: blokje schuift een vakje naar rechts.
- Beneden: blokje valt sneller
Uw prestaties lees je in:
- Lijnen: het aantal volledige lijnen dat je hebt gemaakt.
- Score: het aantal punten dat je daarvoor krijgt.
Onmiddellijk spelen
Onmiddelijk Spelen
 
Handleiding Pegs spel
Probeer het bord leeg te spelen door met de peg over een andere peg te springen.
De peg waar je over springt wordt verwijderd. Als er meerdere mogelijkheden zijn,
kies dan zelf welke zet je wil doen.
Je bent gewonnen als er maar 1 peg overblijft.
(De beste oplossing is met die laatste in het midden).
Onmiddellijk spelen
Onmiddelijk Spelen
 
Handleiding Typer
Tijdens het spel komen er vanuit alle richtingen letters naar het centrum.
Daar staat een rood bolletje.
Het is de bedoeling dat je de letters die je ziet op je klavier typt.
Telkens je een juiste letter typt, zal deze in een explosie verdwijnen.
Zodra één letter het centrum raakt is de beurt voorbij.
Je krijgt 10 beurten (levens). Voor elke beurt zie je links het aantal weggewerkte letters.
Via de blauwe knop kan je bepalen of het spel hoofdlettergevoelig is.
Yahtzee Reglement en Puntentelling
-
Dit Yahtzee spel is bedoeld om alleen te spelen.
-
Het spel bestaat uit dertien beurten.
-
Elke beurt begint met het gooien van de 5 teerlingen. Dit doet U
door op de knop Teerlingen gooien te drukken. Daarmee begint de eerste
beurt en alle volgende beurten beginnen door op de knop
Volgende Beurt te drukken.
-
De speler kan in elke beurt nog 2 pogingen doen.
De speler kan er voor kiezen, bepaalde teerlingen vast te houden tijdens de nieuwe poging.
Dit gebeurt door de vakjes onder die teerlingen aan te vinken, en vervolgens
op de knop Teerlingen gooien te drukken.
-
Het resultaat van een beurt moet worden genoteerd op één, en slechts één plaats.
-
Enen:
De som van alle enen die op het scherm staan, bij het ingeven van het resultaat.
krijgt een resultaat 4.
-
Twees:
De som van alle twees die op het scherm staan, bij het ingeven van het resultaat.
krijgt een resultaat 6.
-
Drieen:
De som van alle drieen die op het scherm staan, bij het ingeven van het resultaat.
krijgt een resultaat 3.
-
Vieren:
De som van alle vieren die op het scherm staan, bij het ingeven van het resultaat.
krijgt een resultaat 8.
-
Vijven:
De som van alle vijven die op het scherm staan, bij het ingeven van het resultaat.
krijgt een resultaat 10.
-
Zessen:
De som van alle zessen die op het scherm staan, bij het ingeven van het resultaat.
krijgt een resultaat 12.
-
Drie dezelfde:
De som van alle teerlingen op voorwaarde dat er 3 dezelfde waarde hebben. Anders nul.
krijgt een resultaat 27.
-
Vier dezelfde:
De som van alle teerlingen op voorwaarde dat er 4 dezelfde waarde hebben. Anders nul.
krijgt een resultaat 21.
-
Full house:
25 punten, op voorwaarde dat er 3 teerlingen zijn met dezelfde waarde en dat de
2 andere teerlingen ook een gelijke waarde hebben. Anders nul.
krijgt een resultaat 25.
-
Kleine straat:
30 punten, op voorwaarde dat 4 teerlingen opeenvolgende waarden hebben. Anders nul.
krijgt een resultaat 30.
-
Grote straat:
40 punten, op voorwaarde dat de 5 teerlingen opeenvolgende waarden hebben. Anders nul.
krijgt een resultaat 40.
-
Yahtzee:
50 punten, op voorwaarde dat alle 5 teerlingen dezelfde waarde hebben. Anders nul.
krijgt een resultaat 50.
-
Chance: De som van alle teerlingen.
krijgt een resultaat 25.
-
Dit gaat in twee stappen: eerst klikt U op de radio knop van uw keuze en vervolgens
klikt U op de knop Resultaat Opslaan of door dubbel te klikken op de
tekst naast de radio knop van uw keuze.
-
Indien niet voldaan is aan de voorwaarde voor Uw keuze, wordt een resultaat nul genoteerd!!!
-
Eens een keuze gemaakt, blijft die uitgesloten voor de rest van het spel.
Onmiddellijk spelen
Onmiddelijk Spelen
 
Handleiding Schieten
Klik met de linker muisknop op de paarse kogel, sleep dan naar links en naar beneden.
Hoe langer de rode lijn, hoe sneller de kogel zal vliegen.
De hoek bepaalt de richting van het schot.
Laat los en het schot wordt afgevuurd.
Je moet mikken op één van de blauwe bommen, maar let op, het wordt geen rechte lijn,
wel een valparabool.
Als je een bom raakt volgt een explosie.
Als je ze alle 4 hebt afgeschoten is het "GAME OVER".
Onmiddellijk spelen
Onmiddelijk Spelen
 
Handleiding Pong
De gele bal zal onmiddelijk beginnen botsen.
Je kan eerst nog een aantal instellingen doen:
- Snelheid van de bal, maal 1,2 of 3...
- Snelheid van de paddle, maal 1,2 of 3...
- Aantal levens: tussen 4 en 9
Dan klik je op de knop START en kan je de paddel verschuiven met de pijltjestoetsen Links en Rechts.
Als je bal met de paddle mist, verlies je een leven.
Als alle levens op zijn is het GAME OVER.
Onmiddellijk spelen
Onmiddelijk Spelen
 
Handleiding VierOpEenRij
Het is de bedoeling om 4 opeenvolgende schijfjes op een rij, kolom of diagonaal te krijgen.
Het spel is voor 2 spelers. In deze versie speel jij met de rode schijfjes tegen de computer die met de gele speelt.
Beweeg met de muis naar de juiste kolom en klik met de linker muisknop. De zet van de computer volgt direct.
De winnar krijgt een boodschap.